Katedra za izobraževalno kemijo od leta 2014 deluje pod okriljem Oddelka za biologijo. Zelo uspešno izobraževanje bodočih učiteljev kemije pa izvajamo že od ustanovitve Pedagoške fakultete leta 1986. Več o zgodovini lahko prebereš na Zgodovina – Pedagoška Fakulteta UM.
V vsem tem času sledimo sledimo štirim stebrom učenja (Delors), ki bi naj kot celota zagotavljali uspešnost vzgojno-izobraževalnega dela ter profesionalnega razvoja učitelja:
- Učiti se, da bi vedeli. Pridobivanje osnov za razumevanje.
- Učiti se, da bi znali delati. Ustvarjalno delovanje v svojem okolju.
- Učiti se, da bi znali živeti v skupnosti. Prispevati svoj delež in sodelovati z drugimi ljudmi v vseh človeških dejavnostih.
- Učiti se biti.
Enovit petletni magisterski program Predmetni učitelj – smer izobraževalna kemija je sodobna nadgradnja vseh dosedanjih programov, ki so izobraževali učitelje kemije. Program izvajamo temeljno, celovito in s poglobljenim prepletom tako strokovno-kemijskega, predagoško-psihološkega in specialno-didaktičnega področja.
Pri izvedbi programa, ki je pregledno zasnovan, dolgoletno odlično sodelujemo s sodelavci Fakultete za kemjo in kemijsko tehnologijo. S področja stroke tako zagotavljamo sodobne vsebine, kar našim diplomantom zagotavlja dobre zaposlitvene možnosti tudi izven izobraževalnih ustanov. Več najdeš tukaj https://www.fkkt.um.si/.
Po končanem študiju si študent/-ka pridobi naziv magistrica profesorica /magister porfesor poljubne kombinacije dveh izbranih predmetnih področij. Z dopolnitvijo izobrazbe pa si lahko pridobi tudi licenco za poučevanje predmetov Naravoslovje 6 in Naravoslovje 7 v osnovni šoli. Več najdeš tukaj https://www.fnm.um.si/index.php/predstavitev-tudija/center-za-vseivljenjsko-uenje/izp-programi-za-izpopolnjevanje-izobrazbe-2/
Specialno didaktično področje kemijskega izobraževanja se osredotoča na osnovnošolsko in srednješolsko stopnjo izobraževanja s posebnim poudarkom na vprašanjih »Kako se učenci/dijaki učijo kemijo? Kako poučevati kemijo? Kako učence podpreti za doseganje čim boljših učnih rezultatov?«
Na katedri za Izobraževalno kemijo se na področju kemijskega izobraževanja ukvarjamo z raziskavami z vidika razvoja učnih strategij, aktivnega učenja, sodelovalnega dela in razvijanja laboratorijskih spretnosti. Gradimo, povezujemo in osmišljamo kemijske pojme na makroskopskem, mikroskopskem in simbolnem nivoju ter proučujemo različne pristope za lažje in večje razumevanje učenja in poučevanja kemije. Svoja prizadevanja vlagamo tudi v preučevanje vizualizacije kemijskih pojavov z uporabo modelov za lažje konceptualno razumevanje, uporabo različnih sodobnih tehnologij in pristopov.
Z razvijanjem različnih programov v okviru stalnega strokovnega izpopolnjevanja smo v podporo tudi učiteljem iz prakse, saj se naj znanje, spretnosti in veščine učiteljev kemije veš čas razvijajo, nadgrajujejo in posodabljajo.
Pod okriljem Katedre za izobraževalno kemijo našim študentom nudimo podporo za raziskovalno delo tudi na področju anorganske in organske kemije. Laboratorij za spektroskopijo s sodobno opremo (FTIR za infrardečo spektroskopijo in UV-VIS spektrofometer) nam je pri raziskovalnem delu v veliko pomoč.
Doc. dr. Janja Majer Kovačič
Moje raziskovalne izkušnje s področja stroke so povezane s polimerno in organsko kemijo, pri čemer je moj raziskovalni focus usmerjen v sintezo hierarhično strukturiranih poroznih sistemov z uporabo emulzijske polimerizacije in polimerizacije v heterogenih medijih na splošno. Delo vključuje pripravo emulzij in sicer emulzij z visokim deležem kapljične (interne) faze, pri čemer kot stabilizatorje emulzij uporabljamo različne stabilizatorje. Vrstične elektronska mikroskopija (SEM), FT infrardeča spektroskopija, UV-spektroskopija, živosrebrna in dušikova porozimetrija so tehnike, ki se uporabljajo za študij lastnosti novih poroznih polimernih materialov.
Doc. dr. Brina Dojer
Moje raziskovalno področje je bila do sedaj koordinacijska kemija, natančneje sinteza novih koordinacijskih spojin nekaterih prehodnih kovin z različnimi ligandi. S tem področjem sem se začela ukvarjati tekom dela za diplomsko nalogo in kasneje v okviru doktorskega študija na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Mariboru. 8 mesecev sem delovala na Karl Franzens Universität v Grazu, kjer sem si v času doktorskega študija nabrala dosti strokovnih izkušenj.
Petra Peranić
Moje izkušnje so predvsem vezane na delo v analitskem laboratoriju in sicer na razvoj in validacijo analiznih metod ter na delo v vzgoji in izobraževanju.
Za nemoteno delo in varnost vseh udeležencev pri delu v laboratorijih so pomembni dobro urejeni prostori, pravilno vzdrževana oprema ter pravočasna nabava opreme in materiala. Bogate izkušnje na področju vodenja, organizacije in dela tako v šolskih kot drugih laboratorijih so mi v pomoč tudi pri podpori samostojnega raziskovalnega dela študentk/-ov in sodelavk/-cev.
Študenti/-ke programa Predmetni učitelj , študijske smeri Izobraževalna kemija se študija na naši fakulteti z veseljem spominjajo in izpostavljajo, da so se v številčno dokaj majhnih skupinah študenti med seboj dobro poznali, si medsebojno pomagali in se skupaj kalili.
»Resnično nismo bili le številke, ampak osebe z imenom in priimkom, z vsemi pozitivnimi in negativnimi lastnostmi. Izvajalci/-ke specialno-didaktičnih predmetov so nas še posebej dobro poznali, prav tako naša šibka in naša močna področja. Tako smo lahko razvijali tista močna in kvalitetno delali na tistih šibkih. Vsakemu posamezniku/-ci se je posvetilo dovolj časa in vsak se je lahko preizkusil in uril v vseh vidikih poklicnega usposabljanja. Na tak način se bodoči učitelji nismo »štancali« ampak res kvalitetno izoblikovali.« (spomin študentke na študentska leta)